CRUSSIS e-FIONNA 11.6 16,7Ah (2021) barva MODROZELENÁ a ŽLUTÁ
Nadupané dámské elektrokolo Crussis e-Fionna 11.6 (2021) je na 29" kolech na pláštích MAXXIS ARDENT 29 X 2,40. Hliníkový rám o velikostech 17“ a 19“ je doladěný do těch nejmenších detailů. Zajišťuje skvělou ovladatelnost a stabilitu i na těch nejkrkolomnějších trailech a lesních cestách. K tomu přispívá ve středu kola umístěný elektromotor a baterie, která je plně integrována do rámu (baterii je možné z kola vyndat a nabíjet i mimo kola).
Špičkový elektromotor BOSCH Performance CX 4. gen o výkonu 250W, s kroutícím momentem 85 Nm (již provedený upgrade z původních 75Nm), jemuž dodává energii baterie Bosch PowerTube 625 s kapacitou 625Wh (16,7Ah) nabízí dojezd až 150km – zde samozřejmě vždy záleží na profilu trati, váze jezdce a způsobu využití asistence. Tu ovládáte pomocí ovládacího panelu BOSCH Intuvia – displej zobrazuje stav baterie, zvolený stupeň asistence elektromotoru, rychlost a ujetou vzdálenost. Samozřejmostí je vybavení baterie BMS deskou (Battery Management System), která ji chrání před přehřátím, zkratem nebo přebitím. Baterii můžete nabíjet přímo v rámu elektrokola, nebo ji lze za účelem nabití vyjmout – nabít ji tak můžete doma pomocí přiložené nabíječky v jakékoliv standardní zásuvce. Zcela vybitou baterii nabijete do plné kapacity za cca 4 hodiny. Pokud Vám stačí lehčí baterie s nižší kapacitou Bosch PowerTube 500 o kapacitě 482 Wh (13,4 Ah), zvolte model e-FIONNA 10.6 a ušetříte 10.000,-Kč.
Pro řazení je použitá špičková dvanáctirychlostní sada SRAM Eagle SX 12s.
Jízdu vám zpříjemní odpružená vzduchem tlumená vidlice ROCKSHOX FS Recon Silver RL R Solo Air 29" se zdvihem 120mm a uzamykáním vidlice z řídítek páčkou OneLoc. Vzduchem tlumená vidlice je skvěle přizpůsobivá váze cyklisty. Stačí jednoduše upravit tlak vzduchu ve vidlici a e-bike plně přizpůsobit váze a stylu jízdy. Dobře nastavená vidlice pak skvěle tlumí nárazy při jízdě v terénu, zatímco na rovném povrchu zbytečně „nepropružuje.“ Pružení je možné uzamknout z řídítek.
Nemusíte mít obavy ani o to, zda bude e-bike držet na cestě, trailu nebo silnici za každých okolností. O to se starají bikové pláště MAXXIS ARDENT 29 X 2,40 a kotoučové hydraulické brzdy SHIMANO Deore BR-MT410.
Toto kolo máme osobně vyzkoušené a můžeme Vám jej doporučit.
Německá značka BOSCH je záruka kvality a precizního provedení. Každá z konkurenčních značek je v něčem dobrá, ale nikdo není ve všech ohledech tak precizní a důsledný, jako právě německý Bosch. Středové pohony Bosch jsou inspirací pro ostatní výrobce. Jejich motory fungují naprosto bezproblémově a úroveň spolehlivosti je téměř 100%.
Bosch navíc poskytuje nadstandartní služby, servisní zázemí, aplikace pro mobilní telefony, rozsáhlou diagnostiku a garanci dostupnosti náhradních dílů.
Nový středový motor Bosch Performance CX 4. GENERACE je určený pro sportovní a náročnou jízdu s vysokou mírou asistence. S kroutícím momentem až 75Nm, který je možné softwarově upravit na 85Nm (upgrade) si hravě poradí i s horským terénem. Turbo asistence nabízí opravdový výkon pro rychlé sprinty a velmi sportovní jízdu. Ani při vysokým zatížení v horském terénu se motor nepřehřívá!
Model 2020 4. generace je proti staršímu typu zcela nový motor. Velikost se snížila skoro o 50%, váha je o víc než 1kg nižší (2,79kg). Síla podpory byla zvýšna z 300% na 340%, což je opravdu znát.
Tento typ motoru je vybaven torzním (tlakovým) snímačem a senzorem otáček a rychlosti, díky čemuž řídící jednotka vyhodnocuje jakou silou jezdec šlape do pedálů a podle toho reguluje výkon motoru. Díky tomu budete mít pocit, že na kole jedete, nikoliv že vás kolo veze.
Motor Bosch PERFORMANCE CX 4G je velmi tichý a vyznačuje se přirozeným pocitem z jízdy, kdy vás ani v terénu nikam netlačí a chová se zcela předvídatelně. Máte k dispozici 4 režimy (Eco, Tour, eMTB, Turbo). Režim Tour má nyní zvýšenou dopomoc ze 120% na 140%. Režim TURBO byl vylepšen, aby působil co nejpřirozeněji bez trhání i při maximálním výkonu. Také odpojení pomoci při 25 km/h bylo podstatně vylepšeno. Konečně byl nahrazený mini převodník s převodovkou za velký převodník, který nyní přenáší energie přímo. Motor tak nemá téměř žádný vnitřní odpor, což proti předchozímu modelu je velká změna k lepšímu, zejména při jízdě bez motoru nebo při odpojení motoru nad 25 km/h.
Obrovský posun je zaznamenán také v režimu eMTB, který se automaticky přizpůsobí individuálnímu stylu jízdy. To znamená, že není nutné přepínat mezi režimy Tour a Turbo, motor je neuvěřitelně přesný a snadno ovladatelný a nabízí i funkci asistované chůze. Pomoc při chůzi se přizpůsobí automaticky v závislosti na sklonu terénu. Také životnost baterií Bosch patří mezi nejdelší na trhu (5-8let).
Režimy – úroveň podpory | max. kroutící moment
TURBO – 340% | 75Nm (možný upgrade na 85Nm)
eMTB – 140-340% |75 Nm (možný upgrade na 85Nm)
TOUR – 140% | 50Nm
ECO – 60% | 40Nm
Typ motoru: Středový
Výkon: 250W (max. 850W)
Max. točivý moment: 85Nm
Senzory: Tlakový senzor, Senzor otáček, Senzor rychlosti
Tuto baterii je možné nabíjet na kole. Pokud je baterie vyndávací, tak i mimo kola. V takovém případě je držák baterie vybaven zámkem, který zabrání odcizení baterie.
Baterie nemá paměťový efekt, tuto baterii můžete nabíjet i po krátké jízdě.
Životnost baterie je 800 - 1200 plných nabíjecích cyklů (pokud nabíjíte ne zcela vybitou baterii po každé delší jízdě, počet cyklů bude vyšší)
Baterie vydrží okolo 15.000 - 25.000 km nebo 5 - 9 let
Doba nabíjení na 80% kapacity je cca 2,5-4 hodiny (plné nabití obvykle do 6 hodin)
Baterie je elektronicky chráněná proti podbití, přebití a přehřátí pomocí BMS (Battery Management System), díky čemuž je zajištěna dlouhá životnost
Orientační dojezd podobné baterie
Výrobci elektrokol často udávají maximální dojezd přes 100km nebo 200km, kdy se jedná o tabulkové hodnoty v ideálních podmínkách (např. váha jezdce 45kg, rovný čistý asfalt, bezvětří, hladký vzorek pneu, atd.), ale v reálu se opravdový dojezd často velmi liší. Záleží na mnoha faktorech, které ovlivňují, jak daleko s elektrokolem dojedete. Často může být dojezd i poloviční nebo ještě menší než v tabulkách,...
Nejdůležitější faktory ovlivňující dojezd
Kapacita baterie a kvalita článků
Typ motoru (středový, zadní), typ snímače a chip
Váha jezdce a styl jízdy (aktivita)
Stupeň síly dopomoci, vhodné přehazování a rychlost
Český výrobce kol a koloběžek Crussis funguje na českém trhu od roku 2013.
V roce 2015 byla otevřena nová výrobní linka kol s kapacitou 8000 kusů ročně s možností navýšení až na 20.000 kusů a byla spuštěna výrobní linka do detailů vyladěných koloběžek Crussis.
Koloběžky se od roku 2016 prodávají v 8 evropských zemích a USA.
Od roku 2018 došlo k modernizaci výrobní linky a rozšíření výrobní řady o karbonové horské elektrokolo s pevným rámem o váze 20,9 kg a celoodpružené horské elektrokolo pro ještě hladší jízdu v náročném terénu.
V roce 2019 sestává tváří značky Crussis mezinárodní sportovní ikona a hokejová legenda Jaromír Jágr, který značku rychle posunuje zase o kousek dál. Za zmínku stojí limitovaná edice 100ks kol Jágr-68 s vlastnoručním podpisem a také zařazení středových motorů značky Bosch do nabídky elektrokol.
Pro garanční prohlídku můžete využít náš smluvní servis v místě svého bydliště. Pokud u Vás smluvní servis zatím není, využijte jakýkoliv jiný odborný servis a nechte si od nás proplatit náklady až do výše 500,- Kč. Návod "Jak na to" obdržíte s koupeným kolem.
Hledejte na dveřích tuto nálepku - SMLUVNÍ SERVIS
SHOWROOM - PRODEJNA - TEST CENTRUM - PŮJČOVNA
Dáváte přednost nákupu v prodejně nebo si chcete elektrokolo vyzkoušet ?
ELEKTROKOLA.cz s.r.o. Petrovice 71 Nové Město na Moravě 592 31
IČO: 06231403 DIČ: CZ06231403
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku (při platbě v hotovosti).
Zároveň je povinen zaevidovat tuto přijatou tržbu u správce daně online, v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.