Potřebujete poradit? | 722 301 302 | 0,- Kč | |
Vše o nákupu elektrokola Půjčovna a Test centrum Servis Kariéra Kontakty |
|
3) JAKÝ OČEKÁVÁTE DOJEZD NA JEDNO NABITÍ ? Kolik kilometrů ujedete na jedno nabití je nejčastější otázka. Výsledek závisí na mnoha faktorech: váha cyklisty, profil tratě, nastavení úrovně pomoci motoru, síla protivětru, typ a nafouknutí pneu, typ motoru a řídící jednotka, atd. Málokdy tak bude splněný dojezd uvedený v prospektu, kde se uvádí maximální možný dojezd v ideálních podmínkách. Orientační dojezd dle kapacity baterie:
4) KOLIK PENĚZ JSTE OCHOTNI INVESTOVAT ? Asi nejdůležitější informace, která nakonec určí okruh modelů k výběru :-) Není nutné kupovat nejdražší elektrokolo, ale obecně platí, čím větší obnos máte připravený, tím lepší a kvalitnější elektrokolo můžete pořídit. Neprodáváme levná elektrokola pod 20tis., protože víme, jak po roce vypadají. V tomto případě se vyplatí připlatit podle přísloví: "Nejsem tak bohatý, abych si mohl dovolit kupovat levné věci!" Dobré elektrokolo je možné pořídit od 25tis. Kč a poté každá další tisícikoruna přímo úměrně zvyšuje kvalitu elektrokola.
5) INFORMACE, KTERÉ JE DOBRÉ ZNÁT PŘED POŘÍZENÍM ELEKTROKOLA TYPY ELEKTROMOTORŮMotor v předním kole - je nejlevnější pohon, který se dnes už moc nepoužívá z důvodů špatného přenosu točivého momentu, kdy hrozí časté prokluzování předního kola. Motor v zadním kole - nejrozšířenější umístění motoru na trhu díky nižší ceně v porovnání se středovým motorem. Nevýhodou je však nižší výkon (proti středovým motorům), který se pozná převážně v prudkých kopcích a nerovnoměrné vyvážení kola, což vede k většímu náporu na komponenty v zadní části a neplynulé dávkování výkonu. Zadní motor se spouští a odpojuje s malou prodlevou, díky čemu máte pocit, že vás kolo veze, což někomu naopak vyhovuje. Motor pomáhá ihned plnou silou bez ohledu na to, jak silně šlape cyklista do pedálů (namá tlakový senzor) a díky tomu můžete získat pocit, že se tolik nenadřete. Při velkém a dlouhém zatížení (například do táhlého prudkého kopce těžkým jezdcem) může dojít k přehřátí a odpojení motoru, který po zchladnutí bude opět fungovat. Na kole se velmi dobře jezdí i bez pomoci motoru, který disponuje volnoběžkou a neklade žádný odpor. Zajímavostí je, že se na elektrokole dá nouzově dojet i bez řetězu, stačí točit klikama a motor bude fungovat, což středový motor neumí :-) Středový motor - čím dál více oblíbený, kvalitnější a propracovanější varianta, která se nachází u dražších elektrokol. Tento typ motoru je o dost výkonější než zadní motory. Je velmi komfortní, má krátkou a citlivou reakční dobu asistence (pomáhá ihned bez prodlevy) a je úspornější často s delším dojezdem. Ideální rozložení hmotnosti a nízko uložené težiště spolu s vysokým výkonem je nejpřirozenější řešení pro elektrokola. Pokud máte možnost srovnání jízdy se zadním a středovým motorem, většinou vyhraje právě středový motor, tedy pokud vás neodradí vyšší cena. Zde je ale nutné podotknout, že vyšší pořizovací cena se vám vrátí delší živnotností a nižší poruchovostí motoru a obvykle i výrazně lepší kvalitou kola samotného.
TYPY BATERIÍ:Moderní typy lithiových baterií s běžným napětím 36V (vyjímečně 48V) mají přijatelnou váhu, dobrou výdrž i životnost a jsou za dostupné ceny, které se každoročně snižují. Baterie už nemají paměťový efekt a můžou se nabíjet kdykoliv, třeba i po krátké jízdě. Životnost baterií je cca 600-1000 nabíjecích cyklů nebo 15.000-25.000 ujetých km nebo 4-8 let. Doba nabíjení na 80% kapacity je cca 2 hodiny, plné nabití 3-4 hodiny. Baterie rámová - je umístěna na rámu kola v místech pro láhev na pití. Dnes asi nejlepší místo pro uložení baterie vzhledem k vyvážení hmotnosti a těžiště kola. Od roku 2018 se dělají už i polointegrované a od roku 2019 plněintegrované baterie v rámu. Baterie nosičová - nejčastější varianta u městských elektrokol, kde se zároveň využívá nosič pro umístění košíku nebo brašny. Tento typ umožňuje velmi snadné vyjmutí baterie pro nabíjení mimo elektrokolo. Baterie sedlová - je umístěna uprostřed kola, což nijak nenarušuje těžiště. Nejčastěji se nachází u skládacích nebo městských elektrokol.
VELIKOSTI RÁMŮStejně jako při výběru bot nebo oblečení je důležitá správná velikost, tak u výběru elektrokola to platí dvojnásob. Kolo si kupujete na několik let, a proto je důležité, abyste se při jízdě cítili pohodlně. Orientační přehled je znázorněný v následující tabulce:
Proč koupit elektrokolo od nás ?ŽÁDNÉ SLOŽITÉ SKLÁDÁNÍ ANI MONTOVÁNÍ!!!ELEKTROKOLO PŘIVEZEME 100% SLOŽENÉ A SEŘÍZENÉ
Platí pro celou ČR! |
Potřebujete poradit ? | 722 301 302 | obchod@elektrokola.cz |
UŽITEČNÉ ODKAZY | NAPIŠTE NÁM | KONTAKTY | |||
Provizní systém/Affiliate Velkoobchod Obchodní podmínky Reklamační řád Elektronická evidence tržeb Zásady ochrany osobních údajů Nastavení cookies |
ELEKTROKOLA.cz s.r.o. Petrovice 71 Nové Město na Moravě 592 31 IČO: 06231403 DIČ: CZ06231403 |